Alice in chains - Nutshell

Jag gick igenom min hårddisk idag.. Såg ditt namn "Emil", klickade på mappen och gick igenom Allt.
Ena stunden log jag när jag tittade bilder på dig men främst bilder som tagits av dig, videos som filmats av dig.. Och när din röst dök upp och ditt skratt så brast det för mig.. Tårarna är aldrig långt borta, men det tyvärr är du.

I mappen finns en till mapp, med En bild. Den bilden.. "Sista bilden" heter den mappen. Förstår inte varför jag aldrig kan låta bli att gå in i den, jag vet vad som finns där och vilken iskall känsla som strömmar genom kroppen när jag öppnar den. Men ändå plågar jag mig själv med att titta på bilden.. Den är fridfull men jag kan inte säga vacker. För det är inte du längre..

Jag saknar dig vareviga dag, vareviga sekund.

Kommentarer
Postat av: Eva Linnell Vassilakis

Du gör precis som jag Lojsan...tvingar dig själv att titta på jobbiga bilder. Jag tror det är ett sätt att bearbeta sorgen.



Igår var jag vid graven och gjorde fint. Det känns som att han tittar på mig när jag pysslar. Han liksom finns runt omkring mig. Han står bakom min rygg som om han vill säga mig något... Han cirklar över sin grav...han finns där ute. Det har chiwawan Eliott bekräftat varenda gång han varit med. Det är märkligt! Men jag vet att Emil älskade hundar <3

2012-05-07 @ 03:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback