Unik, inte udda

Jason Mraz - Butterfly

 


Minns ni de här muggarna med namn på? Där det även stod en betydelse för namnen. T ex "Tobias betyder godhet".

Well, hela min familj hade såna.. "Daniel betyder Domare", "Sara betyder Gudinna", vad Josef och Andreas betyder minns jag inte. Oviktigt.
Det jag vill komma till är att jag inte fick någon sådan mugg. Hela min familj hade en varsin men inte jag. För namnet Loisa finns sällan, närmare aldrig.

Jag kan varken köpa nyckelknippor, muggar, mössor med mitt namn tryckt om jag vill det. Vet ni varför? Jo, för mitt namn är ovanligt, jag är unik.

Det är rätt passande att pappa har "Domarmuggen" för pappa bestämmer. Vill han avgöra om något är rätt eller fel behöver han bara peka på sin mugg och flina belåtet. Muggen som förövrigt inte ens har något handtag kvar, men tror ni han slänger den för det? Icke.




Kommentarer
Postat av: Peter

Loisa betyder "leaky holes" kom vi väl fram till?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback