Heja Sverige

Mina ögon svider. Dels för att jag var lite sad igår men också för att Ceder blåste mjöl i ögonen på mig mitt i mitt bullbakande (en dag senare än alla andra). Söt kille..

Anywhoo, anledningen till att jag sitter här och knappar medans bullarna jäser.

Vi bor i ett land vid namn Sverige. Här i Sverige firar man många dagar. Det är jul, det är midsommar, valborg och mitt i allt, Kanelbullens dag.
De har nyligen infört Nationaldagen som röd dag (inte för att kanelbullens dag är röd, men inte fan firas Nationaldagen mer än Kanelbullens). Det får mig att undra lite..

Här sitter vi och dillar om att Amerikaner kanske ska dra ned lite på snabbkäket medans en jävla bakelse får mer uppståndelde än vår Nationaldag. Eller vänta..  Det är förresten inte EN bakelse vi firar. Vi får inte glömma fettisdagen och våffeldagen också....

Vi måste alltså ha en speciell dag för alla bakelser för att våga äta dem utan att samvetet ska väga tungt. Amerikanerna äter iallafall med gott samvete. De flesta.... Kanske.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback