Heaven is a place nearby

Dreaming fool. Beautiful liar. Laughing friend. Crying girlfriend.
Life loving. Loving sucker.


Jag skrattar alltid med mina vänner.
Jag skrattar med Fredrik, men jag gråter också hos honom.. Inte för att han får mig att gråta, utan för att det är tryggt att gråta hos honom, för att det känns bra att gråta hos honom.


28 november.
 
Ett datum som vi kanske helst vill glömma, eller som vi faktiskt vill minnas. 
Men.. Om vi glömmer datumet, glömmer vi då honom? Det tvivlar jag på.
Men glömmer vi varför han gjorde det? Glömmer vi att ta vara på vad vi har, och vad vi kan förlora? Eller att vi kanske inte har det så jobbigt de dagar som känns tunga.

Dessa dagar går jag med tunga steg och det känns tungt att andas. På väg till och från jobbet åker jag förbi platsen, och smärtan som hugger mig i hjärtat gör mig paralyserad när jag påminns om hur olycklig man måste vara för att inte längre ha orken eller viljan att ta nästa andetag..


Den späda rosen fina,
som doftar salighet,
i mörkret skall den skina,
besegra dunkelhet.



Du fattas oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback