MTG

I fredags satt vi på nya kontoret, glasbyggnaden på Ringvägen, MTGs nybyggda hus.

För att komma in i huset överhuvudtaget måste alla som arbetar där ha passerkort och gå igenom något som liknar dagens tunnelbanespärrar och besökare måste anmälas tidigare i receptionen och dessutom få en namnbricka. Security on a high level.

När jag skulle hämta ut mitt passerkort var det en väktare som satt i receptionen som inte riktigt verkar vara så mycket till vakt. Eller han verkar snarare ha noll koll. På morgonen var han tvungen att ringa på någon annan för att han inte kunde släppa in mig. När jag sedan skulle hämta ut mitt passerkort gjorde han i princip ingenting rätt.

Jag menar, man vill ju ha lite säkerhet och känna sig trygg på jobbet så inte vilken dåre som helst kan bryta sig in och skada oss....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback