Tattoo

Jag vill tatuera det engelska ordet "euphoria", eufori på svenska.
Eufori är ett tillstånd av upprymdhet, glädje. Man upplever ett starkt lyckorus. Ordet kommer ursprungligen från psykiatrin och betecknar där ett lyckotillstånd hos mentalsjuka patienter.

YES!

Jag gillar det ordet.
Glädje och lycka är kanske inte något man alltid känner, men det är ju något alla människor vill känna eller någon gång bör känna, helst hela tiden. Kanske inte alltid, för då uppskattar man nog det inte lika mycket när man väl känner det. Men det är ett bra ord iallafall. Att det betecknas vara ett lyckotillstånd hos mentalsjuka patienter är ju pricken över i:et. Det känns starkare på något sätt. Jag vill även tatuera en text, en hyllning till kärleken. Eftersom jag är en kärleksmänniska. Måste bara hitta ett bra citat. Beethoven is the shit. Men euphoria gillar jag skarpt.

Kommentarer
Postat av: Mr. O

NIIIIIICE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback