Era svin!

Jag har en pengaburk här på jobbet, som jag ibland lägger mynt och någon tjuga i, så jag har om jag vill handla i godisautomaten. Men VARJE gång jag ska köpa något, så är alla pengar borta! Hur kommer det sig? Jo, alla "lånar" en tia, en tjuga hit och dit och i slutändan är det som om jag hade delat ut pengar hejvilt till alla här.

Jocke lägger iallafall en lapp "IoU 10" eller dylikt, då vet jag iallafall vem som tjålat ur min burk. Men ni andra, shame on you.

Så.. När vi ändå pratar pengar. Jag är riktigt nöjd med mig själv. Jag lyckades behålla hela 11 000 denna månad som jag ska lägga undan. Dock går 3000 till tandis. Men fan, jag borde få pris! Nu ska jag försöka spara varje månad, jag överlever ju faktiskt när jag inte shoppar ihjäl mig och bra känns det.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fy fan.. va duktig du är.. spara är inte riktigt min starka sida haha. Även fast jag inte shoppar åt mig själv för tillfället.. så gör jag av med mpengar.. men tänk då när jag är fin i gen o kan shoppa katastrof..

Så fortsätt så.. sen kan du göra nåt roligt kanske komma på besök i bromma haha. kram på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback