Kvalité före kvantitet

Justin Timberlake feat. T.I - Dead and gone


Jag kom och tänka på en sak. Min diskborste.

När Elli var här senast så påpekade hon att mitt diskmedel och diskborste var riktigt bra! Det gjorde mig lite nöjd för det var ett "ämne" när jag var och storhandlade med Ida och Jonna. Ida tog fram ett lågprisdiskmedel och även diskborste och jag sade prompt nej till dessa två och fick gå själv och hämta det jag ville ha och förklara för dem att de dyra varianterna är mycket bättre. Och då tyckte Jonna och Ida att jag var fjantig blablabla. Men! Det handlar om kvalitet!

Med lågprisdiskborstar är borsten så hård och det stänker vatten och diskmedel överallt, i ögonen, munnen (om den är öppen) osv. Gällande diskmedel så tar man någon droppe och efter att ha diskat en tallrik måste man ta nytt. Men icke med mina dyra men totalt värda grejer. Diskmedlet doftar gott, är drygt, skonsamt för händerna och räcker länge. Diskborsten är hård men samtidigt mjuk i sin borste, har ett mjukt, behagligt gummihandtag till skillnad från den billiga varianten som i slutändan även blir platt i mitten. Det har jag lärt mig av egen erfarenhet.

När jag diskar med mitt väldoftande diskmedel doftar även hela köket blomma. Så, där fick jag någon som backade det jag stod för men blev kritiserad för.

Jag är riktigt nöjd med mina inköp.




Jag vet, jag har använt både kvalité och kvalitet men man kan använda båda och jag kunde inte bestämma vilket som kändes bäst, so be it.


 


Kommentarer
Postat av: Pernie

Är det den där Yes som är ljuslila?

Jag älskar den!

Postat av: Anonym

Hahahaha!! Du är störtskön!

2009-03-22 @ 00:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback