FFL

Ludacris - Me and my crew

Allt känns bara som ren idioti idag.. Jag saknar min pojkvän så det gör ont.

Jag har ångest för att jag är ung och har så många år kvar att leva. Jag vet, sjukt att ha ångest över det. Men ångesten är för att jag inte vet vad jag vill göra med mitt liv. Ångest för att jag inte vet hur min karriär ser ut om 5-10 år. Jag är 22 år, har ett bra jobb, välbetald och allt snicksnack. MEN jag vill oxå kunna njuta av livet. Jag vill känna att jag närsomhelst kan bestämma mig för en långresa och inte behöva oroa mig för hur det ser ut när jag kommer hem.
Jag är ung, jag vill leva livet. Gör jag karriär nu så återstår ännu mer hårt jobb framöver. Jag menar inte att jag jobbar sönder mig idag. Men däremot finns tanken hela tiden där. Att jag måste sköta mig och tänka på framtiden och karriären.
Kan jag leva livet samtidigt...?
Men jag vet samtidigt att jag efter det här aldrig skulle kunna sätta mig i en Ica-kassa och blippa sönder min hjärna för en lön som knappt täcker mina shoppingkostnader (nu överdriver jag lite). Sämst arbetstider, lågavlönat.

Jag jobbar kontorstid nu, har högre lön än vad mångas föräldrar har idag.
Jag borde vara nöjd. Fast jag är inte missnöjd heller. Jag kanske är nöjd, men jag vill ha mer av livet känns det som.

Bara lite tankar idag.. Sånt smälter bort. Problemet är bara att jag inte vet vad jag tycker är roligt att jobba med, om jag jobbar inom säljbranschen för att jag tycker det är kul eller för att jag är välbetald.. Jag har trots allt inte ens gått ut gymnasiet och är därför tacksam över den chans jag fått att ändå lyckas, jobbmässigt.

Kom tillbaka Omran, Peter, Linnet, Angie, Gunnar, Peza, Rosa, Houda, Sarah, Joss, Fredrik, Victor, Thomas. Alla gamla goda Liumare, och gör Lium till vad det brukade vara!

Jag vill simma med delfiner, gosa med tigrar.. Någon som har ett sådant jobb att erbjuda mig?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åh älsklings skrutt!saknar oxå gamla lium tiden faktiskt,våra interna mail hihi,promenadena till "godiskiosken"(hur fan det nu stavas haha)våra lunch breaks,våra lata stunder i soffan,ja till o me mikaelas eviga tjat om a möten!haha. Puss hjärtat


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback