I can't control it, if I sink or if I swim

Lucie Silvas - What you're made of

Har du någonsin gråtit av smärta?
- Aldrig.
Gråtit av hjärtesorg?
- Många gånger.

Hjärtat är det mest sårbara vi har.
Vi styr inte över vem vi ska älska och varför vi älskar dem. Vi styr heller inte vem som sårar oss. Vi kan göra vårat bästa i att hålla tillbaka känslorna men rätt som det är så väller de över och det finns ingenstans att gömma sig.
Av alla gånger vi sårat eller blivit sårade, kan vi bara hoppas på att det blir mindre smärtsamt nästa gång. Dock undrar jag, hur många gånger klarar ett hjärta av att brista? Ett hjärta kan alltid älska igen enligt min mening. Handlar bara om en tidsfråga och vem som tänder lågan igen..

Idag gråter jag varken av smärta eller hjärtesorg, jag gråter av saknad.

Ibland är du en främling,
ibland en del av mig.
Men det är också därför jag älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback