Vad fan hände?

Scorpions - Send me an angel

Det var P A I N att ta sig upp ur sängen idag. Jag brukar gilla smärta till viss del, men det här var inge kul. Fysisk smärta var det inte riktig heller för den delen..
Jag var en morgonpigg människa förr, i yngre dagar. Och jag är morgonpigg på helger, men när det är dags att jobba då vill kroppen helt enkelt inte.

I låg/-mellanstadiet gick jag alltid upp och duschade på morgonen, sedan satte jag mig och gjorde min hemläxa i lugn och ro. Satt i vårat morgonsol-belysta kök i mitt blöta, Herbaldoftande men nykammade hår och övade på mina glosor eller räknade på mina mattetal. Fan, jag var riktigt ambitiös.
När det var dags att röra sig så var det alltid kaos innan den 1-minuts långa promenaden till skolan. Varje år byggde getingarna getingbon på vår loftgång och jag och mina bröder sprang, skrek och viftade med armarna när vi skulle förbi. Pappa fick komma ut i kallingar och hjälpa oss arma barn.

Det var härliga tider det.

Ringde min läkare idag, nu har jag fått fler sömntabletter utskrivna. Woho, knarkparty!


  Behöver bokföras: Prommis söndag, måndag hittills.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback