Bedragen

Pandora - Trust me


Jag och var Marie var mig ett par söta små flickor när vi var barn.
Det är inte många barndomskompisar jag har kvar egentligen vilket är lite tråkigt. Många är fortfarande mina vänner, det kommer de alltid vara men alla bor på sina håll och träffas gör vi alltför sällan. Marie är väl egentligen den enda barndomskompis som jag fortfarande verkligen har kontakt med. Hon är den bästa kompisen genom tiderna. Mattias har iofs oxå varit min bästa kompis genom åren, men läget är väl lite ändrat nu och dessutom så är det en helt annan historia.

Hur som helst, när jag vaknade imorse kom jag att tänka på när jag en sommar åkte iväg till Kina med min mamma i en månad. Jag och Marie skickade brev till varandra fast jag hann aldrig läsa hennes brev för det kom fram när jag redan hade åkt hem. Jag undrar om min mormor och morfar har kvar det brevet, och då undrar jag även vad som står i det. Skulle va sjukt kul och läsa det nu!

Men jag kan tänka mig på ett ungefär. Det står nog bland annat om hur en annan kompis till oss tog min kille medans jag var borta fast hon hade lovat att inte göra det! Det första jag gjorde när jag kom hem var att ringa Marie, hon var överlycklig över att jag var hemma och hon uppdaterade mig på nolltid om hur ställningarna låg till där hemma.

Han hade rakat håret, Hon och Han hade gått och blivit tillsammans och de hade tydligen kysst varandra (inte ens han och jag hade kysst varandra ännu, slampigt av henne och gå så fort fram va?). Sedan gick vi ut på gården och där var de allihopa. Svinen som hade bedragit mig.
Men så fort Han fick höra att jag var hemma dumpade han Henne och sade dessutom att hon var kass på att kyssas, då var jag nöjd och vi blev åter tillsammans..

Efter det var jag fortfarande vän med tjejen som högg tag i min kille vid första möjliga tillfälle och det är jag än idag. Det gjorde inte mig så mycket för jag visste att han var kär i mig och bara mig och det gjorde mig belåten.

Vid min vistelse i Kina köpte jag en dagbok till Marie som jag såg att hon han kvar än idag! Frågan är bara hur ofta den uppdateras?


Den här bilden tog min mamma på oss när vi hade sminkat oss som två prostituerade (wtf mamma?)


Kommentarer
Postat av: marie

Vilket underbart inlägg. Det liksom bara kändes skönt i magen att läsa. Dagboken uppdateras faktiskt ibland. Väldigt sällan. Men den är fylld med underbara minnen. Uppdateringar på livet.



Och brevet ja! Jag minns faktiskt inte själv vad jag skrev. Kanske skvaller om Henne och Honom.

Hittade precis brevet du skrev till mig.

Hahha du ska få läsa det någon dag!

2008-09-14 @ 22:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback