Mina blommor

En till sång jag kom på!
Vårkonserten varje år. Sista året grät den större delen av min klass när vi sjöng denna. Återigen så kan ju intresseklubben anteckna :)

Denna ska jag ha på mina barns dop.

Vi är blommor driv oss varsamt. Vi är jordens hopp.
Låt oss växa vilda och få gå i knopp.
Vi är blommor, bryt oss inte. Gränslös är vår glöd.
Låt oss växa fria utan våld och död.
Ge oss mod att våga glädjas, glädjas tusenfalt.
Lita på oss ge oss värme för där ute är så kallt.
Vi är barn och vi är många, vi är jordens salt.
Lyssna till oss vi är starka vi kan allt, ja vi kan allt!




Hade jag hittat en video med Tyresö musikklasser så hade det ju varit klockrent.. Vi hade rosor i händerna och såg så oskuldsfulla ut i S:t Görans kyrka när vi sjöng denna. Men icke! Täby får duga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback