Döden

3 Doors down - Let me be myself


Funderingar:
Ibland när jag tycker att något är jobbigt tänker jag för mig själv "jag orkar inte leva" men det är ju bara bildligt talat. Eller så kan jag slänga ur mig en kommentar som "jag vill dö". Senast jag gjorde det var nog i förrgår när jag hostade sönder mig, då gav Fredrik mig en arg blick.

Att jag ens kan säga eller tänka så fast inte mena det, betyder det att jag tar livet för givet? Eller att jag analyserar i detta just nu, är jag bara fjantig?

Jag tar inte livet för givet, men jag är nog inte heller rädd för döden tror jag. Dör man så var det meningen att det skulle bli så. Däremot är jag rädd för andras död. Jag vill inte bli lämnad med sorg, saknad och tomhet.

Dör jag, då vill jag nog försvinna helt och hållet oxå. Inte bli någon ande som spökar omkring och kollar läget hos dem jag känner. Jag vill inte stå bredvid dem, se dem utan att kunna tala till dem eller röra dem.
Samtidigt vill jag inte försvinna helt för jag vill gärna träffa dem som redan gått över till andra sidan.


Notera att jag skrivit "nog" och tror" vilket betyder att jag är osäker på vad jag egentligen känner och vill med döden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback