One love

Tim McGraw - My best friend

Folk har så olika syn på hur saker och ting är och hur saker och ting ska vara.
Jag tror att ofta dyker "problem" upp som egentligen inte ens behöver finnas till om de inblandade förstått varandra rätt.

Jag brukar själv tycka att folk ska ta saker lite som de kommer och inte analysera så mycket men själv är jag den största analytikern av dem alla. De råd jag ger till andra går jag emot helt och hållet när det gäller mig själv. Lättare sagt än gjort.

Jag tror inte jag var den kärleksfulla personen förut som jag nu tycks vara enligt folk omkring mig. Jag vet inte, jag kanske blivit så att jag vill ge dem personer jag bryr mig om mycket kärlek. Kanske är det för att jag lärt mig från tidigare erfarenheter att visa det jag känner när jag känner det innan det är försent? Alla andra kanske inte är i samma stadie som jag och för dem blir det istället för mycket.

Jag tror heller inte att personer som är olika varandra inte passar ihop, tvärtom, jag tror de personerna passar ihop i och med att de kompletterar varandra. Men vad vet jag, det finns nog ingen teori om det hela. Återigen så analyserar jag.

Jag älskar mina vänner, min familj och jag älskar Fredrik, och det vill jag visa dem innan det är försent. Jag har förlorat för mycket redan och jag vill inte förlora dem oxå och veta att jag kunnat ge mer än vad jag egentligen gjorde.

Funkar det inte så funkar det inte, men då behöver jag inte sedan ångra att jag aldrig visade dem hur mycket de betyder för mig. Jag kräver inte att de ska ge allt tillbaka om de nu inte gör det, för jag tycker jag får tillräckligt i dagens läge.

Att vilja olika saker i livet ser jag inte som ett hinder, mer som en möjlighet att "stärka banden" mellan sig. Vad ni än vill i livet så stöttar jag er, även om jag kanske hellre ser att ni väljer en annan stig. Det finns saker man bestämt sig för att göra och att ha stöd från personer som bryr sig om en gör att man blir starkare och ser allt ljusare.

Jag kanske inte visat att jag är glad för din skull men det är jag, och jag vet att det kommer gå bra för dig och att du kommer charma alla precis som alltid. Jag tycker du är stark som tagit ett sådant beslut. Jag tycker du är stark i allt du gör och ibland önskar jag att jag kunde känna samma viljekraft och styrka som du har i allt du gör. Du är en livsnjutare och jag vill aldrig se den elden slockna. Du får mig att växa som person och ärligt talat så är du den jag ser upp till. Det gör mig inget annat än stolt.



Kommentarer
Postat av: Omran

DEEEEEP =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback