Pisces


 Fiskarna, Pisces på latin (och engelska), är ett astrologiskt stjärntecken som någorlunda omfattar perioden 19 februari - 20 mars, det varierar beroende på vilket år det är, men aldrig mer än en dag eller så.

Fiskarna ses, enligt astrologin, som zodiakens sökare, och står bland annat för religion, självförsakelse, sjukvård och martyrskap.


Positiva egenskaper:
Snäll, ärlig, tillförlitlig, vänlig, receptiv, sensuell, passionerad, medlidande, känslosam, fantasifull, konstnärlig, inspirerade, andlig, sentimental, intellektuell, charmig, djup, elegant, dramatisk, extrem.
Negativa egenskaper: Slarvig, tankspridd, blir ofta förvirrad, hysterisk, blir arg lätt, har extremt starka känslor, hemlighetsfull, flyr ofta ifrån problem, överkänslig på det psykiska planet, har inte något tålamod, flirtig.
Element: Vatten
Planet: Neptunus
Gillar: Att känna sig uppskattad, känna sig behövda och älskade, frihet, kunna gå sin egen väg, mystik och det oförklariga, att fundera, att drömma, vara unik, känna sig intelligent
Ogillar: Känna sig utsatt eller pressad, inte ha något mål, känna sig vilsen och oförstådd, bli tvingad att göra något man inte vill, bli kritiserad, bråkig miljö, inte ha känsla för struktur
Jobb som passar fisken: Konstnär, musiker, skådespelare, författare, poet, designer, svensklärarem, journalist och andra kreativa jobb
Intressen: Måla, skriva, musik, teater, laga mat.


Beskrivningen på hur man är som person stämmer in på mig rätt bra.
Jag är en person som gillar att pyssla med konst och saker där det krävs kreativitet, just för att jag drömmer och fantiserar mycket och har ofta mycket i tankarna. Dock är nog vatten inte mitt rätta element, där är jag som minst tillförlitlig och mest hjälplös.

Jag tycker sånt här är lite fascinerande, passar alla verkligen in på beskrivningen av deras stjärntecken? Det undrar jag då jag. Å andra sidan.. Vem gillar inte att känna sig intelligent..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback