Sanna mina ord

Shakira - Underneath your clothes
Underneath your clothes
There's an endless story
There's the man I chose
There's my territory



När en tjej...
Är tyst, så rullar det med miljoner med tankar i hennes huvud.
Bråkar med dig, tänker hon väldigt djupt.
Tittar på dig med ögon fulla av frågor, så undrar hon hur länge du kommer vara vid hennes sida
Svarar "jag mår bra" efter ett par sekunder, mår hon inte alls bra.
Tittar sorgset på dig, undrar hon varför du ljuger.
Lägger sitt huvud på din axel, så önskar hon att du är hennes förevigt.
Försöker få kontakt med dig varje dag, så söker hon din uppmärksamhet.
Smsar ofta, vill hon att du svarar åtminstone en gång.
Säger jag älskar dig, menar hon det.
Säger att hon inte kan leva utan dig, då har hon tänkt klart att du är hennes framtid.
Säger att hon saknar dig, så kan ingen i världen sakna dig mer än vad hon gör...


Tjejigt värre, men det är faktiskt bara sanning.
Jag saknar dig..



~ kl:20.33

Nu är Lecka hemma igen. Mattias har haft henne sen jag flyttade mina grejer, han ville ha henne hos sig ett tag och det fick han. Men nu är hon hemma hos sin mamma igen.
Imorn är det 1 år sedan hon gick bort. Jag ska tända många fina ljus och pussa extra mycket på henne. I skrivande stund har jag henne i knät.
Tänka sig.. För "bara" ett år sedan sprang hon omkring i skogen och var lycklig och åt de fina grässtrån hon kom över och idag, ett år senare ligger hon i en urna i mitt rum.

Jag låter som en sjuk tant som vägrar släppa sin döde hund. Men det är kanske så verkligeheten ser ut faktiskt.. Bortsett från det med sjuka tanten.. Jag varken vill eller kan släppa Lecka, hon har haft ett stort inflytande på mitt liv och det är jag henne evigt tacksam för. Varför skulle jag vilja släppa min bäste vän?

Roligt är ändå att nyss när jag kom innanför dörren med Leckas urna i famnen frågade Andreas "Vafan, har du gått ut med henne?"
Visst, jag är lite knäpp och pratar med henne ibland och vägrar inse att hon är död. Men riktigt så knäpp är jag inte så jag skulle kunna gå ut och ta en promenad med hennes urna i famnen.


Min varma gostjej, du har satt dina spår i mitt hjärta.
Jag älskar dig, alltid.





 

Kommentarer
Postat av: Peete

Jag saknar dig på jobbet.. :'(

Postat av: jonna

gummmaaaaan..
vet precis hur d känns.
jag klarar inte heller av att släppa urnan fast jag skulle vilja sprida den på ett av hans favorit ställen..
går inte en dag utan att man tänker på sin hjärtevän.. min älskade pjönks. :(
hoppas dom är kära i hundhimlen..
lika kära o förälskade som jag älskar dej!

2008-05-22 @ 23:06:43
Postat av: Loisa

I'm here, but you´re not Peewee!

Jonna, älskling. Jag I need you love!

2008-05-23 @ 10:17:53
URL: http://tussig.blogg.se
Postat av: milla

haha har du vart ute och gått med henne!?
det är nog bara han som skulle säga de :P

jag saknar oxå leckisen :(

2008-05-23 @ 12:31:23
URL: http://millilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback