Carpe diem

Dj Antoine - This time

"Like sands through the hourglass, so are the days of our lives."
Programmet gjorde sin debut år 1965 och sänds fortfarande, men de har fan inte kommit långt med intrigerna.. VBÅ - skitprogram.

Hur som helst, det jag ville komma till: dagarna bara passerar utan att jag hinner fatta att det är en ny dag! "Carpe diem" my ass, det gör inte jag iaf..
Jag som trodde jag hade all tid i världen att uträtta ärenden innan jag åker, men ack så fel jag hade! Jag åker om 5 dagar, varav 2 av dem är borträknade då ena är nyår och på nyårsdagen är allting stängt.
Min lön har dessutom inte kommit, infinner den sig inte på mitt konto på måndag förmiddag så blir jag tokig. Den skulle kommit den 23:e! Tur att jag lagt undan pengar tidigare iochmed att jag fick lön senast i oktober pga jobbyte och fått leva på mina sparpengar sedan dess. Hejja ekonomiavdelningen som är så duktiga på att betala ut rätt löner i rätt tid.

Idag känns som jag hunnit med lite nytta och nöje. Var hos Becca och kikade deras nya lya och svullade. Vi lagade god middag, käkade chips, efterrätt, snacka skit och sånt som hör till.

En rolig grej när man jämför östrogen VS testosteron. När kvinnor går in i affären för att handla till en middag kommer de ut med 2 kassar och är cirka 350 riksdaler fattigare. Män däremot går in och plockar sina biffar och pommes och kommer ut efter att ha investerat 100 riksdaler i en enkel middag. Det är med andra ord enklare och billigare att vara man i sådana sammanhang. Dock jämnar det nog ut sig i annat.

På vägen hem gick jag förbi G-mans fest, drack dock inget och var inte så festsugen. Hade dessutom ont i magen och mådde illa efter allt svullande så det vart en kort visit. Trevligt dock att träffa Gunnar, Wail och Peter.

Jag gillar min iPhone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback