Morgon

Akon - The rain

HELLO FAAANS!

Bra morgon, jag var trött när jag steg upp dock, men det är jag alltid.

Café Nuño lär tjäna storkovan på Stepstones anställda, varje morgon kommer alla in till kontoret med en brun papperspåse, vad tror Ni ligger i den? Jo, en av Café Nuños många goda smörgåsar. Att ägaren är supertrevlig är ju även ett plus. Varje morgon är det "tjena tjejen, sovit gott?" och så lite morgonsnack sådär. Nu har jag även börjat  köpa en kopp té till min smörgås. Det ger min morgon en bra start. Dock öser jag socker i mitt té. Kan vara farligt, men alla mina jeans har blivit stora på mig så det kanske inte gör nått om jag går upp de kilon jag tappat. Fast jag köper faktiskt hellre nya :)
Sådär, lite reklam för Café Nuño, det lönar sig att vara trevlig.

Förresten, på tal om trevlig. Eller snarare otrevlig.
När jag skulle på tunnelbanan imorse var det massa folk som vanligt. Så kommer en medelålderskvinna bakom mig och axlar mig och tränger sig på tunnelbanan innan jag ens stigit på. (hon var rätt kort så axeln slog mig på armen nånstans). Jag vart givetsvis lack. Så jag går på bakom henne och ger henne en liten lätt armbåge när jag ställer mig bredvid henne. Och så såg jag i ögonvrån hur hon tittade upp på mig. Den hjärnan brann det i. 
Det, mina vänner! Det gjorde min dag! Jag var riktigt nöjd.

Jag hatar bittra sura människor som förtjänar en feting, kärringar bland annat! Bara för de är äldre tror de att de kan beté sig hur som helst. Men icke!


Åter to work.

Idag ska jag och grabbarna sälja för 60.000 då får vi en team-middag på Grill av vår chef. Det skulle vara rätt trevligt.


Hej svej fisis!



Kommentarer
Postat av: Peete

Word! Jag är också ett offer för alla dessa "måste-sitta-giriga" människor eller "jag-vägrar-flytta-på-mig-människor" på tuben. När tunnelbanan kommer in så flockas alla framför dörren som om det vore på liv och död för att de ska få sin plats. Jag har absolut ingenting emot att stå, men när folk bara är inne i sin värld och inte makar sig när man går på så breder jag ut mig lite extra, bara för att jag kan och är fysiskt stabil (än så länge iaf). Detta är det största problemet vi har idag i vårt avlånga land... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback