skratt

Whitney Houston - I will always love you

Mina ögon är såå trötta. Svårt och somna igår kväll.

Jag vill inte vara här, jag vill vara någon annanstans och skratta tills jag får ont i magen och gråter.
"Skratta tills jag får ont i magen och gråter" får mig att tänka tillbaka på när jag och Marie skulle packa ihop min lägenhet i Västerhaninge inför min flytt hem till mamma igen. DÄR skrattade vi. Jag minns hur jag höll mig från att kissa på mig. På riktigt fick jag kämpa för att inte kissa på mig.
Stefan hittade oss nästa morgon sovandes huller om buller i sängen, med kläderna på, verktyg i händerna, verktyg på oss, runt oss, under oss.
Det var en jävlar i min låda en kämpig och svettig men framförallt en rolig natt.
Jag skrattade och skulle lägga mig i sängen men missade sängen och landade på golvet. -Vi dog.

Tänk vad lite bekymmer man hade när man va liten.. Man var så ovetandes om vad som väntade en i livet. Ens största problem var kanske när ens storebror målat nagellack i ansiktet på ens favoritbarbie. (Taget ur min egen livshistoria)

Jag skulle ge väldigt mycket för att få EN dag som barn igen..
Sova middag och vakna till ljudet av en samlad familj som sitter till bords och ska äta middag.. Helt sömnig gick jag upp ur sängen, till köket, till mammas kärleksfulla famn, fick lite kärlek och sen satte jag mig och åt världens godaste mat, -pappas mat.

Jag älskar min familj mer än allt.
Jag älskar att mina bröder är så töntiga och ibland elaka.
Jag älskar hur det bränner i mina ögon när jag ser mina familjemedlemmar ledsna eller sårade.
Jag älskar att det gör ont i mitt hjärta när jag ser mina bröder ledsna eller sårade.
Jag älskar våra familjemiddagar där vi skrattar så mycket att vi nästan sätter maten i halsen.
Jag älskar hur mina föräldrar hackar på varandra och ibland inte kan hålla sams, men är så sjuuukt söta när de är sams.
Jag älskar när mamma och pappa blir nostalgiska och pappa sjunger sånger för mamma och spelar fiol för henne, tillsammans sitter de och pratar om tiden då de träffades.

Jag kommer från en så otroligt kärleksfull familj som visar exakt vad de känner.
I min framtid ska jag älska mina barn precis som mina föräldrar älskar sina. För jag vet att det enda som kan få en människa att må bra på riktigt är sann lycka och kärlek.

Jag älskar mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback