Runt i hela staden

Måste busschaufförer vinka till varandra bara för att de har samma yrke?
Tänk om jag skulle vinka till alla kineser bara för att de är kineser.
Tror ni det finns fler busschaffisar än kineser på denna jord? Det finns ju många bussar som körs, men samtidigt upptar ju kineserna en femtedel av jordens befolkning.

Då skulle det innebära att var femte fordon skulle vara en buss, minst. Det innebär många sura busschaufförer och ännu mer avgaser. Och väldigt många kinesiska busschaufförer, vilket egentligen höjer siffran för antalet glada busschaufförer.

Bara en tanke.



Kommentarer
Postat av: Totte

Där fick jag mig en släng av sleven.....

många kära tankar till dig och sonen min

2010-04-23 @ 19:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback