@koncentrationslägret

Evanescence - Going under



Idag är trycket högre än vanligt, vad roligt att jobba då!
Jag njuter av varenda sekund! Säljarna är så pressade att de snart bryter ut i gråt, det är så man driver ett bolag till topp va? Positiv energi så det skriker om det. Jaaa vad roligt det är att jobba, jag är motiverad till tusen!
Jag ska göra allt som står i min makt för att dra in pengar till detta företag för de gör ju så mycket för mig! De värnar om mig som anställd så att jag ska må bra och trivas på jobbet och få valuta för min arbetsinsats. Och de är så otroligt tacksamma och visar verkligen sin tacksamhet när jag gjort något bra. Inte alls så att de istället ber mig göra ännu bättre ifrån mig.

Ironi.


Jag kan i ärlighetens namn säga att jag trivdes så sjukt bra här för ett år sedan. Innan vår HR-polis utsåg sig själv till Kung bland annat. Idag vet jag inte om jag trivs så bra längre.. Om jag trivs alls egentligen.
Det som håller mig kvar är lönen och mina underbara vänner. Men vännerna kan jag ju behålla ändå.
Tänk på saken.

image112




Gör mig till din hemmafru så blir jag lyckligast i världen.
Jag vill lägga all min tid på att älska och ta hand om våra barn, vårt hus, vår hund.
Dig, jag vill ta hand om dig. Jag vill se dig komma hem i din kostym efter en hård arbetsdag och jag vill slita av dig den när du kommer hem, ta hand om din välbyggda kropp. Ta hand om oss, det vi har.
Älska dig i nöd och lust.
Vara lycklig med min alldeles egna familj.
Gör mig till din hemmafru och jag gör detta för dig.

Jag älskar att vara i ett hem jag trivs i och jag skulle därför trivas med ett liv som hemmafru.
Göra allt och inget.

Du gör mig sjukt lycklig!



Kommentarer
Postat av: Peete

Your words are wise my friend, so is your irony!

Postat av: joss

Vet du loisa fisa, du är den som förankrar kvar mig i detta kocetrationsläger.

Vet att jag e bitterfitta
ganska ofta nu flåt mig till en miljon men jag har ont i magen på jobbet och känner mig helt fel bara. love you babe.

2008-05-16 @ 11:08:27
URL: http://galenfilur.blogg.se
Postat av: Loisa

Älskade

2008-05-16 @ 14:04:48
URL: http://tussig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback