Östrogen

Christina Aguilera - Fighter

Det har hänt många tragiska saker på kort tid, och det får mig att tänka..

Med olyckan, sorgen eller döden bara runt hörnet får en att få lite insikt på saker och ting. Jag har tänkt mycket, väldigt mycket.. Som jag diskuterade med M nu under kvällen.. Vad man kanske vill ha sagt och osagt till vissa personer. Vad man velat göra innan allt inträffar.
Man ska absolut inte ta saker för givet, för rätt som det är så drabbar det oss. Sånt vi minst anar, sånt vi trodde aldrig skulle hända oss.

Vi människor är så maktlösa.. Jag önskar ibland att jag föddes med makt som Moder Natur. Gud kan gärna vara en man. Moder Natur.. Mäktigast av allt enligt mig. Behöver mer sägas..?

Saker jag tänkt på t.ex. Om jag dog, vilka skulle fundera över hur jag kände för dem? Vad mina sista ord till dem skulle kunnat vara. Vilka som skulle komma på min begravning, vilka jag skulle vilja ha på min begravning. Vilka som skulle ångra vissa saker de gjort, med mycket mera..


Idag är en dag där jag känner att jag vill ge upp.. Ge upp tänkandet, funderandet, letandet, irritationen, besvikelsen, saknaden. Bara ge upp, för det tar för mycket på mina krafter, jag har ingen energi.  Jag blir helt utmattad. Jag orkar inte låta allt skit som händer äta upp mig. Men ändå låter jag det göra det. Känns som jag står inför något test eller något som jag kommer få icke godkänt på. Det värsta av allt är att jag inte bryr mig om jag blir godkänd eller ej på detta test. Jag freakin bryr mig inte!


Imorgon är en bättre dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback