..Och himlen var oskyldigt blå

Leona Lewis - Take a bow


Har just legat och läst 80 sidor i sträck ur boken "...Och himlen var oskyldigt blå" skriven av Charlotta Ölander. Boken är den första som givits ut om Tsunamin i Thailand och handlar om bland annat Charlotta och min VD Richard Liums upplevelser under tsunamin. Jag blir helt fascinerad av Richard när jag läser denna. Tänk att min chef, en person som jag träffar alla dagar i veckan måndag-fredag är en sån överlevare och en sån kämpe varit så modig i en sån situation.
Boken är extra intressant just för att det handlar om en person som man känner, och i så många fall känner man igen sättet han är i boken som han är på jobbet. Alltid målmedveten och fast besluten att nå sitt mål. Och i detta fall var det att överleva och hjälpa så många andra människor på vägen..

Det här blev en liten hyllning till min chef haha. Bara det att jag faktiskt beundrar såna människor och ärligt talat så beundrar jag Richard för att han kommit så långt i sitt liv och är så otroligt framgångsrik.

Som sagt, 80 sidor.. 180 sidor som återstår.


Så... till något helt annat.

Vaknade kl 15 idag av att Andreas kom in å gasta, han gillar inte när jag sover så länge. Med andra ord blev det här en seg dag alltså..
Gårdagskvällen slutade lyckligt. Vi skulle hem till Lisa på tjejkväll var det bestämt men det blev något helt annat.
Angie var sjukt seg. Stoffe skulle taxiköra oss till Lisa men det slutade med att vi satt hos honom hela kvällen då ingen var hemma hos Lisa.
5 imorse var jag hemma, efter en riktigt rolig kväll faktiskt. Tanken var att vi egentligen skulle ut men tiden rann iväg och det störde inte oss.
Kvällen bestod av kortspel och singstar. Sen skedade jag och marie lite i soffan innan vi åkte hem.

Ska äta lite snart och sedan bege mig mot centrum och sedan hem igen och läsa lite till.
Är inte så sugen på göra nått ikväll egentligen så vi får se om det blir en kväll med boken bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback