Leckis

Igår åkte vi in akut till vetten med min sötnosis Lecka och det visade sig att hon har fått livmoderinflammation.
För att hunden skall bli fullt frisk och inte få återfall eller vad man ska kalla det så skall hunden opereras, vilket (hur mycket jag än skulle vilja) inte är något alternativ för oss med tanke på att Leckis är över 10 år och en operation skulle kosta drygt 20-25 000. Dessutom är det en ganska riskfylld operation och i hennes ålder kan de få svårt att återhämta sig.
Nu får hon köra antibiotika istället vilket jag läst om att det kanske hjälper i 10% av fallen men att de kan få tillbaka sjukdomen efter nästa löp. De resterande 90% har då avlidit.

Så nu känns det såklart rätt så tungt men jag hoppas innerligt att hon blir frisk iaf till nästa löp så hon får leka, bada och ha kul en sista sommar, nästa löp kommer ju under  vintern så då hinner hon nog även leka lite i snön vilket hon älskar.
Nu återstår det att se om antibiotikan hjälper något.. så under de närmaste dagarna får jag hålla tummarna och se om hon blir bättre, annars måste vi tyvärr låta henne somna in.. min lilla ängel :(



53714-1

Jag kommer älska dig för all framtid min ängel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback