God natt min älskade ängel..

Igår fick vår ängel fridfullt somna in..

Det kan nog vara något av det värsta men ändå bästa som jag gjort, jag vet att hon har det bra nu och slipper lida mer men samtidigt var det sjukt jobbigt att se henne somna in.
Tror inte jag förstått ännu att hon inte finns kvar hos oss. Imorse när jag vaknade ville jag bara ropa på henne och att hon skulle komma springandes upp i sängen och pussa mig.. som hon brukade göra.. innan hon blev sjuk.
Somnade igår framför teven men vaknade av att Mattias låg och grät på min axel.. han hade ingen hund längre att rasta, det har ju varit en del av hans vardag nu iaf i 2 år och nu helt plötsligt finns det ingen att sätta kopplet på längre.. ingen som stressar ut under sängen för att kopplet rasslar till lite.
Ingen som biter brevbäraren i fingrarna, ingen som stressar mig när jag äter mitt äpple för att hon vill ha äppelskruttet, ingen som suckar åt mig för att jag pussar och tittar på henne när hon försöker sova,  ingen som får mig att skratta bara genom att vara söt, ingen som blir avundsjuk när jag och Mattias pussas, ingen som kan ge mig såhär mycket lycka utan att ens kunna prata, ingen som kan värma mig med sin mjuka päls, ingen som är så pussglad och pussar och dreglar över hela mitt ansikte.. ja, ni förstår.. listan kan bli hur lång som helst.

Det finns så mycket jag vill skriva.. så mycket jag vill berätta finns så många minnen efter 10 år, halva mitt liv!
Det kommer vara så otroligt tomt nu.. kommer bli ledsen varje gång jag kommer hem då det inte kommer vara någon som kommer springandes och viftar på svansen och är lycklig över att jag är hemma.
Och alla hennes leksaker.. vad ska jag göra av dem? tror att jag låter dem ligga ett tag till.. alla hennes nallar som hon brukade bära omkring på.. hela det här hemmet är LECKA!
Jag kommer saknar hennes doft.. hon luktade sååå gott! inte som de flesta andra hundar utan hon luktade gott! hon luktade Lecka. Jag kommer oxå sakna hennes valpiga mjuka päls, hon va inte alls sträv i pälsen utan hon va lika mjuk som siden. Mest av allt så kommer jag sakna hennes personlighet.. ALLTID glad, hur ont hon än hade så gick hon och viftade på svansen.. hur ont hon än hade så visade hon inte alls att hon hade ont. Hon var en tuff liten tjej.. Kommer sakna när hon lekte själv med bollen.. hon tog den i munnen och svinga iväg den och sprang sen och hämtade den.. snacka om att underhålla sig själv.. :)

Lecka jag kommer älska och sakna dig resten av mitt liv.. Tack för all den lycka du givit oss och tack för alla underbara minnen. Tack för att du lärt oss vad kärlek är...



Hundens Bön!


Jag lever ungefär 15 år.
Varje gång du lämnar mig betyder sorg för mig.
Ge mig tid att förstå vad du begär av mig.
Gör mig lycklig, du är hela mitt liv.
Var inte arg på mig länge åt gången och lås inte in mig som straff.
Du har ditt arbete, dina vänner, dina nöjen, jag har bara dig.
Tala med mig fast jag inte förstår orden, jag blir glad bara över att få höra din röst.
Kom ihåg att aldrig glömma hur du är mot mig Innan du slår mig.
Kom ihåg att mina tänder kan krossa din hand, men jag använder inte min styrka mot dig.
När du blir irriterad på mig för att du har mycket att göra tänk på att jag kanske är sjuk, har ont i magen, är trött eller deppig.
Ta hand om mig när jag är gammal, kom ihåg, du blir också gammal.
Var hos mig när jag har det svårt, allt blir lättare bara jag har dig.

Jag älskar dig, Din hund!

image2

För första och enda gången i ditt liv Lecka, så har du lämnat mig med så otroligt mycket sorg..


Kommentarer
Postat av: Madelene

Jag gjorde samma sak för inte så länge sen, försök att bara tänka på alla de glada saker ni hade ihop, kom inte ihåg henne från den tiden hon var sjuk, utan den glada friska tiden. Självklart att hon har det bra nu, jag förstår dig <333

2007-06-21 @ 11:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback